вторник, 18 декември 2007 г.

Защо Додушка ... 2 част :)

Ето и приказката, заради която ми излезе прякора

Бабата и мечката


Отишла една баба в гората за дренки. Тъкмо се покачила на дряна - и мечката под дряна.

- Слизай, бабо! - изръмжала Мецана.

- Защо да сляза? - попитала бабата.

- Да те изям!

- Олелеее! - завайкала се бабата. - Недей, Мецано, ме яде, защото сьм дърта и жилава, ами ела довечера у дома на гости. Аз си имам три дъщери. Първата е Мекушка, втората е Твърдушка, а третата - Сладушка. Която си избереш - нея изяж!

Излъгала се мечката и оставила бабата. Като си напълнила торбичката с дренки, бабата се прибрала вкъщи и заключила вратата. Настъпила нощта. По едно време пристигнала мечката и се провикнала:

- Дай ми, бабо, Мекушка!

А бабата се обадила отвътре:

- Меко си е баба постлала!

- Дай ми, бабо, Твърдушка! - захлопала Мецана.

- Твърдо е баба вратата залостила! - отвърнала бабата.

- Дай ми, бабо, Сладушка или ще те изям! - изревала мечката.

- Не можеш, защото няма да ходи вече баба самичка в гората за дренки, сладко ще си и заспи! - рекла бабата и угасила светлината.

А мечката си повлякла опашката към гората.

1 коментар:

osobena каза...
Този коментар бе премахнат от автора.